6/18/2013

Boszorkány hab

Bejegyezte: Rita

poszt nyomtatása




Olyan forró nyár volt, hogy a meztelen talpamra ragadt az aszfaltból kiolvadt bitumen.

Tíz éves, ha lehettem, álltam a málnabokor előtt és néztem a málnát, néztem, míg elpirult végre. Mert a Nagymamám azt mondta, hogy akkor, és csakis akkor szedhetem le.
Ő nem tudott semmilyen sütemény sütni, de ezt a málnahabot nem is kellett.
Sosem szedte le a málnát, az az én dolgom volt, ő csak kikeverte a habbal és a cukorral.
Aztán két percenként könyörögtem érte.
Aztán újra vártam, amíg pirul.


Hozzávalók

  • 4 tojásfehérje
  • 4 evőkanál porcukor
  • 25 dkg málna
  • pár csepp citromlé

A tojásfehérjéket félkemény habbá verjük a citromlével. Folyamatos keverés közben lassan hozzá adagoljuk a porcukrot és kemény habbá verjük.
A málnát, pár szem szép, nagy darab kivételével - amit díszítésnek félreteszünk - pürésítjük, ha zavarnak a magok szitán átpasszírozzuk. (Az én Nagymamám anno, a lehető leglustább módon, egy villával egyszerűen csak összetörte a gyümölcsöt.)
A poharak vagy tálkák aljába egy-egy kanálka málnavelőt kanalazunk.
A fehérjehabot óvatosan összeforgatjuk a maradék málnavelővel és a tálkákba adagoljuk, a félretett málnával, citromfű levéllel díszítjük. Néhány órára a mélyhűtőbe vagy a hűtőbe tesszük.
Boszorkányosan egyszerű és boszorkányosan finom.

Keress címkék alapján!

Állat formájúak (5) Almás (33) Aprósütemény (27) Banános (12) Bodza (1) Brownie (6) Burgonya (16) Citromos (10) Cukkini (8) Curd (2) Csirke (12) Csokoládés (38) Dekor (16) Desszert (387) Diétás (1) Dinnye (12) Dió (4) DIY (5) Édes (368) Egyszerű pár perces (3) Eper (7) Érdekes (9) Ételdekorációs ötletek (66) Ételdesign (8) Fagylalt (28) Fánk (6) Figurák kialakítása (3) Formázási ötletek (79) Főétel (17) Fűszernövények (2) Gluténmentes verziók (6) Gőzös cupcake (2) Grill (6) Grízes (1) Gyümölcs alakúak (16) Gyümölcsös (82) Gyümölcsvaj (6) Hagyma (4) Halloween (26) Hidegtál (7) Hobby Cricket (1) Humor (2) Húsos (26) Húsvét (15) Információ (2) Ital (12) Kalács (11) Karácsony (98) Karamellás (13) Karfiol (3) Kávés (10) Keksz (78) Kelt tészta (49) Kenyér (7) Kitchen Cricket (1) Kivis (6) Koktél (2) Kókuszos (29) Kreatív tálalás kicsiknek (1) Krémsajt (18) Lekvár (4) Leveles tészta (29) Leves (3) Mákos (9) Málna (10) Mártogatós (2) Méz (5) Mézeskalács (10) Mikrós bögrés (5) Mogyorós (7) Muffin (27) Narancsos (10) Nutella (8) Ötletek (50) Palacsinta (13) Party-ötletek (27) Péksütemény (3) Pudingos (5) Recycling (4) Sajtos (25) Saláta (19) Sós (47) Sütés nélkül (30) Szalonna (8) Szalvéta hajtogatás (2) Szendvics (5) Szilveszter (10) Tészta (4) Tippek és trükkök (75) Tojás (20) Top receptek (31) Torta (84) Túrós (15) Ünnepek (120) Vaníliás (7) Virsli (1) Vissza az iskolába (4) Zöldség (36)